معرفي اعضاي هيئت انتخاب كميته هنرهاي تصويري


فريد فرخنده كيش، محمد مهدي طباطبايي نژاد، حسن نجفي، محمد علي صفورا و محمود عبدالهي جزء اعضاي بازبين مرحله انتخاب داوري آثار كميته هنرهاي تصويري سومين جشنواره آثار و توليدات مراكز استاني حوزه هنري هستند.
فريد فرخنده کيش
فرخنده کیش متولد سال 1337 در شهر تهران و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی با گرایش مدیریت استراتژیک است. از جمله مسئولیت های اجرایی فرخنده کیش می توان به مشاوره هنری و مدیریت اجرایی، برنامه ریزی و روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم رشد 71- 1365مدیریت برنامه ریزی گروه هنر، فنی و حرفه ای 81-1378 مدیریت هماهنگی جشنواره های فرهنگ ایران زمین و یادگار 1383مدیریت اجرایی چشم انداز سینمای مستند فرانسه (1382) و لبنان و فلسطین 1383 و معاونت امور استان های انجمن سینمای جوانان ایران 84-82 اشاره کرد.

سید محمد مهدی طباطبایی
سید محمد مهدی طباطبایی متولد 1349 تهران و فوق لیسانس برنامه ریزی از دانشگاه تبریزو مدرس دانشگاه پیام نور است.
مدیر طرح و برنامه شبکه اول سیما 1383ـ 1379،مدیر گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه اول سیما 1386ـ1383
قائم مقام مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکنون ـ 1387، معاون فرهنگی مرکز گسترش مستند و تجربی تاکنون 1387، تهیه کننده مجموعه مستند آخرین پرواز شبکه 5 سیما 1386، تهیه کننده مستند سینمایی حقیقت گمشده سیما فیلم 1386، نویسنده محقق و مجری مجموعه های تلویزیونی خیمه خورشید، آل یاسین، تنفس صبحريال عقیق و...،
عضو شورای پروانه ساخت اداره کل نظارت و ارزشیابی تاکنون ـ 1387، عضو شورای فیلمنامه و برآورد مؤسسه رسانه های تصویری تاکنون ـ 1386 و عضو هیأت داوران جشنواره شهید آوینی از سوابق فرهنگي او هستند.

محمد علي صفورا
محمد علي صفورا كارشناس كارگرداني سينما كارشناس ارشد كارگرداني انيميشن است. محمدعلی صفورا» در عرصه ساخت فیلم کوتاه و مستند فعالیت داشته و جوایز متعددی از جشنواره‌های داخلی و خارجی کسب کرده است. وی فیلمهای کوتاهی چون نامه ،آب و گل و پنجره های اطراف ما را کارگردانی کرده است.

محمود عبداللهی
محمود عبداللهی متولد 1338 . فارغ التحصیل کارشناسی ارشد تهیه کنندگی است . عضو هیئت تحریریه سرویس سیاسی روزنامه اطلاعات، رئیس اداره امور خبرنگاران و دفاتر رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیر رادیو فلسطین ، مدیر شبکه جهانی سحر ، عضو کمیته تخصصی صداوسیما از جمله مسئوليت هاي او هستند. نماینده صدا و سیما در مجمع اتحادیه های تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه عضو هیئت مدیره انتشارات سوره مهر و موسسه هنرهای تصویری عضو هیئت انتخاب و داوری جشنواره های مختلف از جمله فیلم 100، نهج البلاغه، تئاتر ماه، طنز مکتوب، رویش، تئاتر تک و... هم از فعالت هاي هنري او محسوب مي شود

حسن نجفي
حسن نجفي در سال 1345 در تبريز متولد شد. او فعاليت هنري خود را با داستان نويسي آغاز كرد و در سال 1357 اولين حضور خود را در تئاتر تجربه كرد. در سال 1362 با نمايش «نيستان اول» كار حرفه اي تئاتر را آغاز كرد و در سال 1364 اولين فيلم كوتاه مستند خود را ساخت. پس از سال هاي 76-71 به اجراي خياباني تئاتر، ساخت كليپ، و تله تئاتر پرداخت كه حائز چند جايزه نيز شد. او همچنين از سال 1373 كار در تلويزيون را نيز آغاز كرد و با مجموعه ي: «بمان و با من بخوان»، «سرزنش»، «پاتوق»، «ميقات» و «آبي آفتابي» به ادامه فعاليت هنري خود پرداخت. نجفي در سال 1376 به عرصه سينما راه يافت و در فيلم «تولد يك پروانه» در سمت دستيار كارگردان به ايفاي نقش پرداخت. لازم به ذكر است كه او صاحب تأليفات متعددي همچون: «زوزه»، «حنانه»، «آگراند سيمان» و مجموعه داستان «و چراغ همچنان قرمز است» نيز مي باشد.








قسمت نظرات غیر فعال میباشد

یادداشت روز


وجود دبیرخانه دائمی جشنواره تولیدات مراکز استانی ضروری است

برای برپایی کیفی‎تر جشنواره صرفا تعداد شمارگان آن، ارتقای کیفی به جشنواره نمی‎دهد، بلکه در جهت پیشرفت دوره به دوره آن، باید دبیرخانه‎ای مرکزی به‎صورت دائمی تشکیل و در فاصله برپایی دوره‎های مختلف جشنواره به‎طور فعال‎تری عمل کنند. تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری کارگاه‎های توجیهی ویژه هنرمندان موجب برقراری ارتباط مستحکم بین هنرمندان با جشنواره و تبیین اهداف برای آنان می‎شود تا با توجیه درست بتوانند آثاری متناسب با اهداف جشنواره تولید و از ارسال آثار آرشیوی پرهیز کنند.

بسیاری از از آثار راه‎یافته به چنین جشنواره‎هایی معمولا آرشیوی بوده و بعضی از آن‎ها به جشنواره‎های مختلف راه یافته‎اند، درحالی که می‎توان با ایجاد دبیرخانه دائمی و فعال به سیاست‎گذاری و توجیه هنرمندان پرداخته و تولیدات فاخری متناسب با موضوع و اهداف برگزارکنندگان جشنواره اقدام کرد. هدف از برپایی این جشنواره‎ها کمک به ارتقای سطح خلاقیت و اندیشه هنرمندان جوان است تا بتوانند با خلق آثار محکم و متناسب با موضوع جشنواره، هنرآفرینی کنند. تداوم جشنواره باعث ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه جوان هنرمندان خواهد شد و آنان را وادار می‎کند که به موضوعات مطرح شده در جشنواره عمیق‎تر فکر کنند و از نگاه هنری اثر خلق کنند.

تناسب آثار با ماموریت‎های محوری حوزه هنری از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، خانواده و بیداری اسلامی از مهمترین ملاک‎ها در این زمینه است. این آثار متناسب با این سیاست‎ها و از بعد مسائل فنی، هنری و زیبایی‎شناسی ارزیابی و داوری می‎شوند. قزوین از دیرباز در زمینه هنرهای تجسمی از جایگاه ممتازی برخوردار بوده است و به‎واسطه همین ویژگی برجسته، شایستگی و استحقاق این را دارد که دبیرخانه بخش تجسمی تولیدات مراکز استان‎ها را از صفر تا صد بر عهده داشته باشد.

کشف استعدادهای جوان و هدایت آن‎ها مهمترین رسالت جشنواره‎های هنری است. اگر برپایی این جشنواره‎ها صرفا برای برگزاری باشد، بیشتر به‎منزله یک کار نمایشی است، اما اگر به‎صورت کیفی‎تر و دائمی‎تر باشد، می‎توان استعدادهای زیادی را در تمام حوزه‎های مختلف شناسایی و به رشد کمی و کیفی آنها کمک کرد.

 

تولیدات مراکز استان


مصاحبه و گفتگو


گالری تصاویر


فراخوان جشنواره